10 UUR NAAST STIRLING MOSS DEEL 4

Zonder enige waarschuwing vooraf raakte de wagen in een slip. Het flitste door mijn hoofd dat dit wel een heel verlaten stukje Italië was om te crashen, toen ik bemerkte dat we bijna stil stonden en zachtjes de berm ingleden om met een een gekraak in de sloot te belanden. De achterkant was gedeukt, maar ik dacht dat er niets aan de hand was en we de wagen wel uit de sloot konden duwen. Ik stond op het punt uit te stappen toen Moss de eerst versnelling inlegde en zo uit de sloot reed – wat een geluk! Hij moest wel twee keer steken om de wagen weer in de goede richting te krijgen en terwijl we bergafwaarts versnelden, was ik bezig de veiligheidspal weer terug te schuiven voor de achteruitversnelling. Spottend staken we onze tong naar elkaar uit.

http://crankhandleblog.nlBij de controlepost in Siena hadden we geen idee of we nog aan de leiding gingen, maar Moss was ervan overtuigd dat Taruffi wel uitzonderlijk hard had moeten werken om hem te snel af te zijn,  want na de race vertelde hij me dat hij zijn hele ziel en zaligheid in dit gedeelte had gestopt. Hij verslapte geen moment en reed de beste race uit zijn carrière, waarbij hij het stuurwiel van links naar recht door zijn handen liet glijden en hij het uitbreken van de wagen op sprookjesachtige … Lees verder

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s