10 UUR NAAST STIRLING MOSS DEEL 2

Een week voor de race gingen we naar Stuttgart om met de auto te rijden die aan ons was toegewezen. Enkele ronden over het snelle Hockenheim maakten duidelijk dat we beschikten over een werkelijk magnifieke sportwagen, met een drie-liter acht-cilinder motor met brandstofinjectie die op standaard benzine dik 290 pk leverde. De overbrengingsverhoudingen waren zodanig dat de wagen een topsnelheid had van 275 km/h bij een maximum toerental van 7500 min-1, maar ons werd niet verteld hoe snel de auto was als hij met dit tempo bergafwaarts ging. De stoelen van de SLR waren speciaal op maat gemaakt voor ons, zoals een kleermaker dat zou doen met een maatkostuum, en elk detail in de cockpit kreeg onze persoonlijk aandacht en werd zonder morhttp://crankhandleblog.nlren gewijzigd als we daarom vroegen. Toen we op dinsdag 26 april de raceafdeling om 17.00 uur verlieten, hadden we het plezierige gevoel dat we een bedrijf verlieten waarvoor geen berg te hoog was geweest als het erop aankwam ons met optimale middelen voor te bereiden op de Mille Miglia.

De volgende dag vlogen we naar Brescia en toen we ’s avonds naar de garage gingen, stonden de wagens er al. Ze waren ’s nachts met behulp van speciale racevrachtwagens gebracht. We waren content met vrijwel alles wat maar in ons opkwam; we hadden talloze keren op het verwisselen van een wiel geoefend, voor het geval we een lekke band kregen, en ik kan niet nalaten te melden dat we indruk maakten op de monteurs van Mercedes-Benz … Lees verder

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s